Träning - Pass

Cirkelpass v.19

Man kan bli trött & så kan man bli  t r ö t t ! Redan efter första varvet kände vi båda att detta skulle bli ett tufft pass. När man kör tuffa cirkelpass, så är det verkligen kanon att vara två som tränar tillsammans, så att man kan pusha & peppa varandra genom passet. Risken att man ger upp är mycket större om man är själv, men vi pushar varandra att ge max hela tiden. I den här cirkeln var alla övningarna riktigt pulshöjande, så ingen station var lite “vila”. //Vickan & Lina

Cirkelpass v. 19:

Burpees med bosuboll
Kettlebell swing
Armhävning (burpee) med upphopp på bräda
Planka med höft i golv
Slamball
Snakerope

Burpee med bosuboll

Vickan kör burpee med bosuboll.

V - Kettlebell swing

Vickan kör kettlebell swing. Tänk på att ha en rak rygg & spänn rumpan när du pressar fram höften. Vi stannar med kettlebellen rakt framför oss.

L - burpee med upphopp på bräda

Lina kör armhävning med upphopp på bräda. Alltså en förtäckt burpee… 😉

L - planka med höft i golv

Lina kör planka med höft i golv. Det är helt enkelt en planka där du vrider höften från sida till sida. Spänn bålen ordentligt. Den här känns ordentligt i magen & pulsen ökar.

V - slamball

Vickan kör slamball. Här gäller det att drämma bollen i golvet med all din kraft. Det finns slamballs med olika vikter. Vi brukar använda 10 kg.

image

Lina kör snakerope (kallas även battlerope). Det känns verkligen i armarna att köra järnet i 1 minut.

Trött

Vi var helt slut efter den här cirkeln. Vickan låg utslagen en stund efter, svettfläcken är avslöjande :).


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar