Life in a happy way
Hälsa & Fitness
Annons
Annons

Löparskor, träningskläder & ett gummiband följer i stort sett alltid med i min packning när jag åker iväg. Inget undantag denna gång. Jag är i Örebro för två fördjupningsdagar inom ANDT. Det var ett digert program & även kvällsaktivitet med middag. Men vill man träna, så går det oftast att lösa. Jag tog tillfället att gå upp lite tidigare, så jag kunde köra lite gummibandsträning innan frukost. Perfekt, då man inte behöver så mycket plats & kan få ut mycket träning på kort tid. (PS. Jag var piggare än ansiktet verkar?)//Vickan

Morgonens pass:
4 övningar. Alla övningar 12 reps x 3 set.
Benböj
Benlyft bakåt
(12 reps åt varje sida)
Knän ut & in
Benlyft åt sidan (12 reps åt varje sida)

Jag avslutade med att köra 36 burpees (lika många reps som varje övning, fast dessa 36 i ett svep utan vila)!

Ovan benböj. Ha gummibandet ovanför knäna. Se till att bandet är spänt hela tiden. Gör vanliga benböj (squats).

Nedan benlyft bakåt. Ett ben i taget. Stå rak i kroppen & för benet bakåt så långt det går. Håll emot på vägen tillbaka.

Nedan knän ut & in. Ha gummibandet strax ovanför knäna. Stå i en squat, så att gummibandet är utspänt. För knäna in & ut.

Nedan benlyft åt sidan. Stå axelbrett & lyft ett ben i taget så långt du kan. Försök att göra det utan att hålla i något – då tränar du balansen & därmed vore samtidigt!

Jag fick möblera om lite tillfälligt i hotellrummet för att få plats. Funkade kanon!

Annons

Lämna en kommentar

Annons
Annons