BLOGGMENY
Träning - Pass

Cirkelpass v. 37

Än funkar det kanon att köra cirkelpassen utomhus! Lovely! Veckans tips på cirkelpass har lite extra fokus på armar & axlar. //Vickan

Jag kör mina cirkelpass med 6 övningar/stationer. 60 sekunder på varje övning. 10 sekunder byte/förflyttning mellan varje övning. När ett varv är klart har jag 1 minuts paus för att pusta ut & dricka. Jag kör sammanlagt 5 varv. Det tar ca 38 minuter. Det är klokt att tidsinställa övning/förflyttning/vila, då det annars kan dra ut på tiden. Ett tips på bra app för tidsinställning av detta pass är ExerciseTimer (se kollage längst ner i detta inlägg). Ibland går tiden superfort & ibland är 60 sekunder lååång tid… ?.

Veckans cirkelpass:
X-burpees
Halo
Situps med viktskiva
Armhävningsgång med gummiband
Sidoplanka med stjärna
Hindu pushups

Material till detta cirkelpass: matta, gummiband & viktskiva eller liknande.

Ovan X-burpees. Hoppa ut i ett X, hoppa sedan ihop grupperat & ut i plankposition på raka armar, samtidigt som benen är i ett V. Ihop grupperat igen & upp i ett X.

Nedan halo. Ha en vikt som passar dig. Du ska orka hela 60 sekunder. För vikten runt huvudet. Här får axlarna jobba. Som i filmen här, fast utan utfallssteg. Byt varv att snurra åt efter 30 sekunder.

 

Ovan situps med viktskiva. Ligg raklång med armarna ovanför huvudet. Lyft dig upp med magen & ha hela tiden armarna raka. Tänk som att det skulle stå en tårta på vikten, som inte får välta… Stanna när du sitter i 90 grader & armarna är rakt upp. Gå sakta ner igen & tänk på att hålla vikten “med tårtan på”.

Nedan armhävningsgång med gummiband. Se på filmen här hur man gör. Gå tre-fyra “steg” med armarna åt sidan & byt sidan & gå åt andra hållet.

Ovan sidoplanka med stjärna. Stå i plankposition på raka armar. Vrid upp till sidoplanka med vänster hand & vänster fot i marken. Hitta balansen & stå som i en stjärna. Vänd tillbaka till plankposition på raka armar & vrid sedan upp så att du står på höger hand & höger fot.

Nedan hindu pushups. Se film här hur man gör. Endast handflator & främre delen av foten är i marken under hela övningen. Triceps får jobba hårt i denna övning.

Appen ExerciseTimer ställer jag in så här:

Annons

Lämna en kommentar