BLOGGMENY

Alltså detta pass var brutalt! Vi körde denna Amrap (As Many Rounds As Possible) nyligen & här fick verkligen pannbenet plockas fram. Vi körde 4 övningar i 20 minuter i så många varv vi hann. Det är verkligen skönt att vara 2 när man kör sådana här pass, för att kunna peppa varandra att orka hela vägen. Vi inledde passet med den här amrapen & avslutade med en kortare amrap, men den kommer i ett eget inlägg framöver. Testa gärna passet & kommentera vad ni tycker om upplägget. //Vickan & Lina

De här 4 övningarna körde vi:

Snakerope med hopp, en arm i taget 10 slag/arm
Burpee med boxjump, 10 stycken
Snakerope i planka, 10 slag/arm
Björngång 4 vänder på cirka 10 meter 

Fyra övningar -> 20 minuter. Benen… ??

Övning 1: Håll ett Snakerope i höger hand. Stå först vänd mot repet & slå repet i golvet (de två nedre bilderna i kollaget ovan), hoppa  så att höger sida är mot repet & slå repet i golvet (de två övre bilderna i kollaget ovan). Hoppa tillbaka till startpositionen. Sammanlagt ska du slå repet i golvet 10 gånger. Byt sedan arm & håll repet i vänster hand. Upprepa som ovan fast tvärtom!

Övning 2: Gör ett boxjump & res dig upp till stående. Gå eller hoppa ner. Gör en burpee & sedan direkt en ny boxjump. 10 st.

Övning 3: Snakerope i planka. Stå i plankposition på raka armar. Håll repet i höger hand. Slå repet med kraft i golvet 10 gånger. Byt till vänster hand & kör 10 gånger även här. Se till att spänna magen genom hela övningen.

Övning 4: Björngång. Ta dig framåt så snabbt du kan på alla fyra fram & tillbaka på en utsatt sträcka på ca 10 meter. Du ska göra detta i fyra vändor.

Nu är det dax att börja om på övning 1 igen! Håll på tills det har gått 20 minuter. Hur många fulla vändor hinner du?

Annons

Lämna en kommentar