BLOGGMENY

Årets första tips på träningspass. Idag tänkte vi tipsa om ett grymt bra pass för benen. Passet hittade vi på Lovisa “Lofsan” Sandströms blogg. Du kan lägga upp passet på lite olika sätt beroende på hur van du är att styrketräna. Vi visar nedan hur vi valde att lägga upp det. Passet tar 40 minuter & du ställer en timer & kör så långt du hinner i passet. Inled med lite uppvärmning innan du kör igång. Ett riktigt roligt pass som är en riktigt bra utmaning & ger härlig träningsvärk. Testa får du se vad du tycker! //VickanLina

Varv 1: Benböj Lina 10 reps & Vickan 5 reps. Vi hade bara tillgång till en ställning för benböj, så Lina körde frontböj med lite lättare vikt istället.  Vila 1 minut.
Varv 2: Benböj 5-10 reps & utfall bakåt 10 stycken/ben med hantlar i händern. Vila 1 minut.
Varv 3: Benböj 5-10 reps, utfall bakåt 10 stycken/ben med hantlar i händerna & enbenshöftlyft med foten på pilatesboll 10 reps/ben. Vila 1 minut.
Varv 4: Benböj 5-10 reps, utfall bakåt 10 stycken/ben med hantlar i händerna, enbenshöftlyft med foten på pilatesboll 10 reps/ben & saxhopp 20 reps. Vila 1 minut
Varv 5: Benböj 5-10reps, utfall bakåt 10 stycken/ben med hantlar i händerna, enbenshöftlyft med foten på pilatesboll 10 reps/ben, saxhopp 20 reps & sidoutfall 10 stycken/sida. Vila 1 minut.
Varv 6: Benböj 5-10 reps, utfall bakåt 10 stycken/ben med hantlar i händerna, enbenshöftlyft med foten på pilatesboll 10 reps/ben, saxhopp 20 reps, sidoutfall 10 stycken/sida & sumomarklyft med kettlebell 20 reps. Vila 3 minuter.
Varv 7 & framåt: kör alla övningarna med 1 minuts vila mellan varven tills tiden tar slut.

Benböj

Ovan kör Lina frontböj & Vickan benböj.

Nedan kör Vickan utfall bakåt med hantlar i händerna.

Utfall bakåt med hantlar Enbenslyft

Ovan kör Lina enbenshöftlyft med foten på en pilatesboll.

Nedan hör Lina saxhopp & Vickan kör sidoutfall.

img_2660

Nedan kör Lina sumomarklyft med kettlebell.

img_2361

Annons

1 kommentar

Lämna en kommentar