Life in a happy way
Hälsa & Fitness

Årets sista dag & det känns bra att summera 2016! Det har varit en bra, kul, innehållsrikt, utvecklande, svettigt & härligt träningsår! Vi har många minnen med oss både individuellt & tillsammans.

Nu har vi haft ytterligare ett träningsår tillsammans. Ibland är det lite klurigt att få till gemensamma träningspass, då livet i övrigt är väldigt intensivt. Men vi har verkligen försökt att prioritera minst ett pass i veckan. Vi får ofta höra att vi ser ut att ha så kul när vi tränar! Vi har det!! Visst är det ofta superjobbigt & svettigt, men vi slutar alltid med ett leende när vi tränar tillsammans!
Lifeinahappyway
I år har vi bytt bloggportal & är ju numera här på Hälsa & Fitness. Spännande & kul att få tillhöra en bloggfamilj. Vi hade två träningsutmaningar i Friskis & Svettis Julkalender. Vi firade två år med att blogga & instagramma tillsammans den 1 november. Jättekul att fler & fler hittar både till Instagram, Facebook & till bloggen.
Vickans 2016: Nu har jag haft ett helt år där jag kan springa! Jag kan aldrig säga det nog många gånger & jag känner ärligt talat lyckokänslan varje gång jag springer! När jag inte har kunnat göra det jag gillar allra mest på 20 år, så njuter jag nu av varenda meter, av varenda löpsteg & av varenda sekund som jag är ute & springer. Favoritlöpningarna detta år var i Tanzania, Trysil – både toppbestigningar & livets längsta, Oslo, Motala, Gdansk & Manchester. Jag älskar att upptäcka nya städer & områden genom löpningen, oftast med en karta i handen. Stora drömmen är en löparresa, där löprundorna har vackra & mäktiga vyer – gärna med en guide som kan området! Jag har tränat 4-6 pass/vecka när jag har varit frisk. Tyvärr var det flera sjukveckor i våras, men hösten har varit frisk (förutom hjärnskakningen då…). Sommarens mål med minst 10.000 steg per dag, förändrade mitt sätt att röra mig i vardagen. Nu är jag betydligt mer aktiv & mår så otroligt mycket bättre av det. Kanske därför jag är friskare?! Jag har under året även börjat styrketräna framför allt benen lite mer. Det har jag fått mersmak av & kommer att utveckla till nästa år. Rörlighetsträningen jag startade i våras kom av sig under alla sjukveckor. Det är något jag får ta med mig in i 2017 istället!
Vickan träning
Linas 2016: Det här träningsåret har varit riktigt bra för mig. Jag har hittat en bra balans i livet och träningen har flutit på bra. Jag tror faktiskt jag lyckats hålla 4-6 pass per vecka hela året, mycket tack vare att jag fått vara frisk. Några veckor under sommaren var lite lugnare träningen. Trots så mycket träning känns inte kroppen det minsta sliten, utan jag fortsätter att utvecklas styrkemässigt. Ett perfekt kvitto på att det jag gör funkar för mig.  Med bra mat och god sömn fungerar det utmärkt. Mitt mål med 10 chins har jag tyvärr inte lyckats uppnå. Ett skadat lillfinger satte stopp, men nu är det bättre så nu siktar jag mot 10 chins igen. Det målet tar jag med mig in i 2017. Styrkemässigt har jag ökat mitt personbästa i bänkpress, benböj, marklyft & dips, så jag känner mig ändå nöjd med styrkeutvecklingen. Inspirerad av Vickan har det även blivit en hel del löpning under året. Jag har nog aldrig sprungit så många löprundor som i år. Mitt huvudfokus är dock styrketräning och kommer så förbli, men jag gör det jag tycker är kul och känner för ?.
Träningsåret 2016
Våra träningsmål för 2017 kommer i ett annat inlägg!
Annons
[adl-post-slider id='33828']

Lämna en kommentar