Träning - Pass

Cirkelpass v. 24

Skolavslutningsvecka, sommarblommorna är i full blom & snart vänder nog vädret helt till ren sommarvärme också… Här kommer veckans tips på cirkelpass. Även denna vecka blir ett i hopplock av övningar som vi gillar, då Vickan fortfarande inte varit tillräckligt frisk för ett tufft cirkelpass. Vi hoppas att det kan ge lite inspiration inför träningsveckan! //Vickan & Lina

Veckans tips på cirkelpass:

Planka med pik 
Burpees med marklyft
Wallballs
Russian twist
Hoop jumps
Plankrodd

Ovan kör Lina planka med pik. Stå i plankposition på raka armar & för sedan höger hand mot vänster fot. Tillbaka till plankposition & för sedan vänster hand mot höger fot.

Nedan kör Vickan burpees med marklyft. Välj vikter som passar dig. Vi testade med en viktsäck & med kettlebells. Ta det som passar dig bäst, bara det är jämnt fördelat på båda armarna. Stå i plankposition på raka armar. Hoppa in grupperat & res dig sedan upp. För vikten nära kroppen när du reser dig upp. Ställ ner vikten på golvet & hoppa ut i plankposition på raka armar igen.

Ovan kör Lina wallballs. Kasta bollen högt upp på väggen. Fånga den & håll bollen framför dig när du går ned i en knäböj. Res dig upp & kasta bollen igen. Sedan forsätter du så i ett högt tempo minuten ut.

Nedan gör Vickan russian twist. Använd en vikt (hantel, kettlebell eller viktskiva). Endast rumpan är i golvet. Luta dig bakåt & för sedan vikten sida till sida. Följ med med huvudet. Spänn magen genom hela övningen.

Ovan kör Lina hoop jumps.

Nedan gör Vickan plankrodd. Stå i plankposition på raka armar med en hantel i varsin hand. Ha kroppen så rak som möjligt genom hela övningen. Lyft en arm i taget enligt bilden nedan. Titta ner i golvet, så att ryggraden är helt rak. Spänn magen.


Du kanske också gillar

2 Kommentarer

  • Svara
    Jennifer
    15 juni, 2017 at 17:24

    Hej på er!
    Jag har ganska nyligen hittat er blogg och blir enormt peppad och inspirerad av era cirkelpass!! Jag gillar när träningen kombinerar både puls och styrka. Att träningen är effektiv och många gånger involverar hela kroppen eller flera muskelgrupper!

    Det kanske står någonstans, men jag undrar hur passet/passen utförs? Gör man en övning typ 1 minut eller gör man ett visst antal repetitioner innan man byter?

    Mvh Jennifer

    • Vickan och Lina
      Svara
      Vickan och Lina
      15 juni, 2017 at 18:36

      Hej! Vad kul att du hittat hit! Vi brukar köra 6 övningar, 1 minut per övning, 10 sekunders vila/förflyttning mellan övningarna i 5 varv. Vi tidsinställer alltid vilan mellan varven på 1 minut. När vi började köra cirklarna för ett par år sedan körde vi 50 sekunder per övning. Du får anpassa efter vad du tycker känns lagom?. Ha en fin kväll!//Lina

    Lämna en kommentar