Duoträning Träning - Styrka

Armhävningsmaraton

Man kan bli trött i armarna & så kan man bli trött i armarna?… Efter att ha kört detta cirkelpass, där mycket fokus var just på armar & axlar, så var armarna redan lite trötta. Då är ett armhävningsmaraton ett perfekt avslut på träningspasset! Dessutom en perfekt duoövning. Vi ställde en klocka på 4 minuter. Sedan började en av oss att göra breda armhävningar. Man gör så många man orkar, men max 20 stycken i rad. När man känner att man inte orkar mer så byter man direkt. Den andre personen påbörjar då direkt sina armhävningar. Så det kan vara bra att hinta till sin träningskompis “att nu gör jag min sista armhävning”. Och så turas man om under 4 minuter. På slutet är det inte många armhävningar man orkar med innan det är dax att byta… Inte nog med det. Efter en  minuts vila, så satte vi klockan på 4 minuter igen. Denna gång var det smala armhävningar som gällde & då får man som mest göra max 10 armhävningar i följd innan man byter. Ganska direkt kände man att det blev tyngre & armarna skakade lite. Inte så konstigt efter ett cirkelpass + ett breda-armhävningars-maraton. Det är då det är så perfekt att vara två. Pushen & peppen från varandra gör ju att vi faktiskt orkade med. //Vickan & Lina

Ovan – breda armhävningar är nu avklarade.

Nedan – Lina berättar precis för Vickan att vi ska köra en omgång 4-minuter till… Fast med smala armhävningar. Vickan:Menar du allvar Lina? Det går ju inte…Lina:Oj, glömde jag säga det innan?!? Klart att det går!“. En ganska typisk konversation mellan oss under passen… Haha! Och det är klart att det går! Tillsammans fixar vi det mesta!

Nedan – 4 minuter med smala armhävningar inleds…

Vi fixade det!! Tillsammans är vi starka & har så galet kul! Träningsvärken efter detta träningspass satt i några dagar. Härligt!


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar