Träning - Pass

Cirkelpass v. 8

Sportlov! Vi jobbar båda två, men vi sportar på ordentligt ändå ?! Här kommer ett tips på ett svettigt cirkelpass där lår & mage får jobba lite extra. //Vickan & Lina

Spänsthopp
Slamball
Explosiva höftlyft
Planka med balans
Burpee med saxhopp & squat
Toes to ball

Ovan hoppar Vickan spänsthopp. Ta sats, hoppa långt & högt, landa med en djup squat. Res dig, vänd dig om & hoppa tillbaka på samma sätt. Vi har tillgång till “löparbanor” på vårt gym, så det är smidigt att hoppa mellan linjerna där.

Nedan kör Lina slamball. Använd en tyngre boll, gärna en som stannar kvar på golvet när den är kastad i golvet. Lyft upp bollen genom en djup squat. För den på raka armar ovanför huvudet. Släng den med kraft ner i golvet. Ta i med hela kroppen. Spänn magen. Börja om från början igen.

Ovan gör Vickan explosiva höftlyft. Se film här hur man gör. Ett ben i taget. Vi kör halva tiden på höger ben & halva på vänster ben. Alltså 30 sekunder per ben.

Nedan kör Vickan planka med balans. Stå i plankposition på raka armar. Lyft höger arm & vänster ben samtidigt. Hitta balansen & återgå till vanlig plankposition. Lyft sedan vänster arm & höger ben. Hitta balansen & sedan tillbaka till plankposition. Spänn magen genom hela övningen.

Ovan gör Lina burpees med saxhopp & squat. Hoppa två djupa saxhopp, ett med vänster ben fram & ett med höger ben fram. Hoppa direkt ut i en squat (90 grader i knäna). Hoppa ut i plankposition på raka armar & sedan in grupperat igen. Börja om med saxhoppen igen. En riktig legkiller…

Nedan gör Lina toes to ball. Ligg raklång på golvet med händerna på en medicinboll eller en kettlebell. Fötterna ska inte nudda golvet. Spänn magen & tryck ner svanken i golvet. För benen raka mot huvudet. Håll tillbaka på nervägen igen.


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar