Duoträning Träning - Pass

Crossfitinspirerat pass, del 1

De veckorna vi får till 2 gemensamma pass brukar vi köra lite annat upplägg på andra passet istället för våra vanliga cirklar. Idag tänkte vi tipsa om ett crossfitinspirerat pass vi körde nyligen. Det är också upplagt som en cirkel, men lite annorlunda. Vi körde 2 olika cirklar, men visar bara den ena idag. Den andra cirkeln kommer i ett eget inlägg framöver. Det här passet är perfekt om du vill köra ett pass tillsammans med en kompis. Man jobbar i 4 minuter, vilar 1 minut & upprepar det 4 gånger – alltså sammanlagt 20 minuter.

• 4 st täta armhävningar
• 4 st burpees
• 4 st knees to elbow

Under tiden en person kör ett varv av dessa tre övningar, kör den andra boxjumps. Sedan byter man direkt.  Kör så många varv ni hinner på 4 minuter. Vila & sedan tre omgångar med 4-minuter igen. Ett kul & jobbigt upplägg. Prova får ni se vad ni tycker!// Vickan & Lina

Smala armhävningar

img_2950

img_2955

Under tiden en person gör ovanstående tre övningar direkt efter varandra, så hoppar den andra boxjumps. Så fort de tre övningarna är klara, så byter man.

Boxjumps


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar