Träning - Pass

Crossfitinspirerad cirkel, del 1

Ibland varierar vi våra cirkelpass & går ifrån vårt vanliga upplägg. De här passet körde vi nyligen med ett lite mer crossfitinspirerat upplägg. Här körde vi ett förutbestämt antal repetitioner av varje övning istället för på tid. Vi tränade 2 olika cirklar & idag visar vi en av dem. Cirkeln innehöll 5 övningar som vi gjorde 10 repetitioner av i 5 varv, ingen vila mellan varven. Tanken är att du ska hålla ett så högt tempo du kan utan att tappa tekniken. Vi är noga med att köra övningarna fullt ut. Vid burpees till exempel, så är det höga hopp som gäller & inga halvdana där man knappt lyfter från golvet. I armhävningarna är det näsan i golvet som gäller. Så tänker vi i alla fall. Hoppas detta kan ge lite tips & inspiration inför er träning. //Vickan & Lina

Crossfitinspirerad cirkel (5 varv)

10 pushpress
10 benböj med kettlebell (goblet squat)
10 chins med gummiband i valfri färg efter förmåga
10 box jumps
10 armhävningar

Pushpress - V

Vickan kör pushpress. Ta hjälp av en lätt knäböj för att få upp skivstången.

Benböj med kettlebell

Lina gör benböj (squat) med en kettlebell i famnen. Rak rygg & hälarna i golvet genom hela övningen.

Chins med gummiband

Lina kör chins med gummiband.

Boxjumps

Vickan gör boxjumps. Använd en höjd på boxen som passar dig – vi föredrar dessa lite mjukare boxar, framför träboxarna. Vi hoppar upp & kliver ner.

Armhävningar

Gör den variant av armhävningar som passar dig bäst, med fötterna eller med knäna i golvet.


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar